Araçlarından inmeden eve çıkıyorlar! Bentley ve Porsche neden gökdelen dikiyor?

Derleyen: Betül Topaklı / Milliyet.com.tr – Bir gökdelende oturduğunuzu ve deniz görünümlü dairenize otomobilinizle çıktığınızı düşünün. Lüks araba markaları son yıllarda tüm bu hayallerinizi gerçeğe dönüştürüyor, dünyanın dört bir yanında itibarlı gökdelenler inşa ederek âdeta yeni bir moda yaratıyor. Porsche tarafından inşa edilmiş bir yapının çatısı altında olmak isteyenler ya da Bentley logosunun karşıladığı lüks bir rezidansa adım atmayı tercih edenler bu gökdelenlerde yaşamayı seçiyor. Peki yalnızca yollarda değil, gökdelenlerin tepelerinde de ismini duyuran lüks araba markalarının gayesi ne?

Lüks markaların hepsinde olduğu üzere mevzu sırf lüks ve kaliteli bir eser üretmek değil, tüketicilere bir ömür stili sunmak. Bu durum lüks araba markaları için de geçerli. Bu markalar, üstün performanslı ve etkileyici dizaynlara sahip arabalarıyla bir ömür şeklini da simgeliyor. Yani attıkları her adımda müşterilerine, yalnızca bir araba markası olmanın ötesine geçerek bir hayat üslubu sunmanın peşindeler de diyebiliriz. Porsche üzere markalar, sadık müşterilerinin sadece araçlarını değil, tıpkı vakitte markanın temsil ettiği ömür üslubunu da benimsemelerini istiyor.

OTOMOBİL VE LÜKS KONUT TUTKUNLARININ RÜYASI

Örneğin Miami’de yer alan Porsche Design Tower sadece bir rezidans değil, lüks hayatın en ince detayına kadar düşünülmüş hâli olarak öne çıkıyor. 2013 yılında duyurulan ve 2017 yılında tamamlanan bu eşsiz proje, tamamlandığında adeta dünyanın dört bir yanındaki araba ve lüks konut tutkunlarının düşü hâline geldi. Denizin kıyısında yükselen 198 metre yüksekliğindeki bu gökdelen, 132 ultra lüks daireye konut sahipliği yapıyor ve 25 bin metrekarelik bir alanı kaplıyor. Projenin 2013 yılında duyurulmasının akabinde 22 milyarderin Porsche Design Tower’dan bir daire satın aldığı biliniyor. Bu ultra lüks gökdelende ileri seviye teknoloji ve mühendislik tahlilleri kullanılıyor.

ARAÇLARINDAN İNMEDEN MESKENLERİNE ULAŞIYORLAR

Binada kullanılan teknolojiler sayesinde, yüksek güvenlikli ve güç verimliliği odaklı bir ömür alanı sunuluyor. Akıllı bina sistemleriyle her dairenin aydınlatması, iklimlendirmesi ve güvenlik sistemlerinin merkezi olarak denetim edilebildiği de ekleniyor. Ek olarak, dış cephede ise özel cam sistemlerinin kullanıldığı, bu sayede de dairelerin her birine doğal ışığın en verimli halde ulaşmasının sağlandığı belirtiliyor.

Porsche Design Tower’ı başka gökdelenlerden ayıran en temel özellik ise, rezidansta yaşayanların otomobillerini kendi dairelerine kadar çıkarabilmelerine imkan tanıyan, “The Deservator” olarak da bilinen özel asansör sistemi. Bu asansör sayesinde sahip olduğunuz aracı direkt dairenizin içine park edebiliyorsunuz. Kelam konusu asansör sayesinde, ister 56. katta olun, ister 1. katta, aracınızdan inmeden direkt konutunuza ulaşabiliyorsunuz. Bu eşsiz teknoloji, bilhassa araba tutkunları için hayatı kolaylaştıran bir yenilik olmanın ötesine geçerek, gözleri üzere baktıkları otomobillerin daima yanı başlarında olmasını da sağlıyor. Özetle bu teknoloji olağanüstüsü yapı estetik tasarımı ve mühendislik tahlilleriyle yalnızca bir gökdelen olmanın ötesine geçerek konuklarına bir hayat usulü da sunuyor.

‘SADECE KULLANMAMALI, BİREBİR VAKİTTE YAŞAYABİLMELİ’

Porsche CEO’su Stefan Buescher, “Porsche hayranları yalnızca bir Porsche kullanmamalı birebir vakitte Porsche’de yaşayabilmeli” diyor. Yani markalar bu gökdelenleri yalnızca birer bina olarak değil, tıpkı vakitte markalarının bir uzantısı olarak görüyor. Altında yatan temel sebepse araba markalarının müşterileriyle uzun vadeli bağlar kurmak istemesi. Araba markalarının inşa ettiği gösterişli yapılarda yaşamanın, müşterilerin markaya olan bağlılığını artıracağı düşünülüyor.

Miami’deki Porsche Design Tower yahut Aston Martin Residences üzere lüks konut projeleri, müşterilerine lüks ömür alanları sunarak müşterilerini markaya daha da yakınlaştırmayı amaçlıyor. Modern lüks tüketiminin artık yalnızca eserin kalitesiyle değil, onun sunduğu tecrübeyle de belirlendiğini düşünürsek, araba markalarının müşterilerine kendilerini favori araba markalarının birer elçisi üzere hissettirecek tecrübeler sunmayı amaçladığını da söyleyebiliriz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir